Proste sposoby na poprawę stanu zdrowia

Stan naszego zdrowia jest wynikiem trybu życia, jaki prowadzimy. Osoby żyjące w zatłoczonych, zakorkowanych miastach, źle się odżywiające i poddawane wpływowi smogu czują się zazwyczaj gorzej od osób żyjących na przedmieściach lub na wsi. Na szczęście niezależnie od miejsca, w którym mieszkamy, każdy z nas może i powinien zadbać o swoje zdrowie, niekoniecznie przeprowadzając się na wieś.

Jak poprawić swoje samopoczucie?

pem - promieniowanie elektromagnetyczneNie zawsze mamy możliwość przeprowadzenia się z miasta na wieś oraz rzucenia stresującej pracy na rzecz spokojnej na łonie natury, ale zawsze możemy zminimalizować skutki stresu czy złego stanu powietrza. Smog i elektrosmog to dwa czynniki które są głównymi powodami złego samopoczucia a przy dłuższym działaniu na nasze organizmy – rozwoju różnych chorób. Aby się przed nimi chronić, wystarczy unikać godzin i miejsc ich największego natężenia. Jeżeli mieszkamy blisko ruchliwego skrzyżowania, otwierajmy okna, jednie od drugiej strony domu, aby uniknąć gromadzenia się w naszym mieszkaniu smogu. Możemy dodatkowo wyposażyć się w oczyszczacz powietrza. Jeżeli lubimy biegać nie róbmy tego w miejscach, gdzie jest długi ruch uliczny, ale raczej wybierzmy się do najbliższego parku, lub nad jezioro. Jeżeli zaś mieszkamy w pobliżu anten sieci telekomunikacyjnej, w pobliżu biurowców lub słupów wysokiego napięcia, ochrońmy nasz dom przed wpływem szkodliwych fal pem – promieniowanie elektromagnetyczne również może być przyczyna naszego złego samopoczucia, prowadzić do bólów głowy lub zwiększać częstotliwość występowania migren. Nie zapominajmy również o istotnej roli aktywności fizycznej. Jeżeli nie lubimy ćwiczyć na siłowni, nie musimy się do tego zmuszać – wystarcza regularna aktywność fizyczna, w miarę możliwości na świeżym powietrzu, dostawaną do naszych możliwości i wytrzymałości fizycznej. Zamiast co tygodniowej wyprawy do kina z rodziną, wybierzmy się na wyprawę rowerową lub wracając z restauracji wybierzmy spacer zamiast tramwaju. Cykliczne regularne zamienianie złych nawyków na te związane ze zwiększoną aktywność fizyczną wpłyną po jakimś czasie na znaczną poprawę naszego samopoczucia.

Co więcej mogą tez pomóc nam rozwiązać najbardziej stresujące problemy w pracy – osoby, które są bardziej aktywne fizyczne odznaczają się jednocześnie zwiększoną odpornością na stres. Bardzo ważne jest również to aby wraz ze zmianami w naszej aktywności fizycznej zmieniła się również codzienna dieta. Unikając produktów przetworzonych nie tylko poprawimy wygląd naszej sylwetki, ale również ogólne samopoczucie.