Zapachy do aromamarketingu

Aromamarketing jest coraz popularniejszy. W coraz większej liczbie sklepów wyczuć można przyjemne zapachy, które rozpylane są w celu przyciągnięcia klientów. Istnieją firmy specjalizujące się w ich produkcji. Dobierają one kompozycje tak, aby te kojarzyły się pozytywnie większości potencjalnych klientów. Są one następnie rozpylane w wybranych miejscach za pomocą dyfuzorów. Pozwala to na uzyskanie odpowiedniego natężenia zapachu, który nie może być zbyt intensywny, gdyż zamiast pozytywnego efektu stałby się bardzo drażniący dla pracowników i osób wchodzących na zakupy. Niektóre kompozycje są zastrzeżone dla konkretnych firm i tak charakterystyczne, że same stały się produktem.

Najpopularniejsze zapachy do aromamarketingu

aromamarketing cenaFirmy, które zainteresowane są nawet kilkunastoprocentowym zwiększeniem sprzedaży, powinny zainteresować się marketingiem zapachowym. Jest on w Polsce obecny od niedawna, jednak coraz więcej firm sięga po niego. Za jego pomocą można zwiększyć wydajność pracowników i poprawić jakość obsługi. Jeżeli chodzi o aromamarketing cena kompozycji zapachowej zależna jest od tego, czy jest to już wcześniej przygotowana mieszanka, czy powstaje na specjalne zamówienie. Najtańsze są kilkuskładnikowe, które nie są zbyt charakterystyczne i wykorzystują popularne składniki. Najdroższe to prawdziwe perfumy wnętrzarskie, które od zwykłych różnią się jedynie siłą zapachu. Na rynku najpopularniejsze są aromaty kojarzące się w sposób pozytywny bardzo dużej liczbie osób. Wśród nich wymienić można zapach skoszonej trawy lub świeżego prania. Za nimi utrzymują się lekkie kompozycje kwiatowe i cytrusowe, które nadają wnętrzu świeżości i poprawiają nastrój. Najcięższe zapachy są zazwyczaj wyczuwalne w drogich butikach. Kojarzą się z luksusem, wykorzystują nuty drzewne i korzenne. Niektóre kompozycje są tak charakterystyczne, że sklepy sprzedają je jako produkty wnętrzarskie. Pamiętać jednak trzeba, że natężenie zapachu nie może być zbyt duże. Łatwo mógłby się on stać bardzo drażniący i zamiast polepszać nastrój pracowników i klientów, jedynie by go pogarszał.

Wiele firm bardzo chętnie wykorzystuje aromamarketing do zwiększania zainteresowania swoimi produktami. Dzięki niemu można nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale też podnieść poziom zadowolenia klientów i pracowników. Najpopularniejsze kompozycje zapachowe są znanymi aromatami, które dobrze kojarzą się większości osób. Zaliczyć do nich można zapach skoszonej trawy lub świeżego prania. Marki luksusowe korzystają z własnych kompozycji, które często są tak charakterystyczne, że pojawiają się w ofercie, jako perfumy wnętrzarskie.